Lugn och harmonisk

Igår var det alla hjärtans dag. Jag vägrar köpa en massa krimskrams för en hittepå dag. Joakim gjorde kladdkaka. Punkt! Däremot fick jag en ros och en påse med en dricksflaska i på Knutpunkten. 
Dessutom var den röda mattan framrullad och ett par sjöng. Det var lite festligt ändå. 

Idag är jag ledig. I förmiddags var jag, Joakim och William ute. Det är ju galet skönt väder ute. Vi gick till biblioteket där Joakim lånade lite böcker. Vi skildes åt hemma då Joakim körde till jobb och jag och Lilleman åt lunch. Därefter somnade William och jag passade på att läsa. När de stora kom hem så dammsög jag lite. Andreas hämta dem strax efter tre och nu är Joakim hemma och lagar mat. Vår helg är, vad jag vet, helt oplanerad. 

Just idag har jag något lugn i kroppen. Egentligen borde jag inte ha det med tanke på att vi har en examination den 26/2. Men jo, jag är lugn och harmonisk. 

Ikväll blir det På spåret, tända ljus och glass. Imorgon ska jag försöka ge mig på en promenad medan William sover. Jag har kommit på att det är bara då jag tar mig tid att lyssna på poddar och jag ligger efter rätt rejält med det. Nästa vecka är det sportlov. Tyvärr kommer jag ha fullt upp med grupparbete men därefter har jag typ två dagar fritt innan det är dags för fyra veckors praktik. Jag är riktigt taggad på det. Dessutom kommer mars månad bli galet bra med bland annat Mia Skäringer show.