Vi har gift oss!

I fredags firade jag och Joakim tre år tillsammans och det firade vi med ett giftermål. Egentligen började det den 2:a augusti förra året. Joakim friade och jag sa ja. Vi valde att hålla det hemligt. Båda var överens om att vi inte ville ha något stort bröllop, utan bara vi. Däremot ville vi gärna åka iväg, utan barn, på kvällen så vi behövde barnvakt och två vittnen. Det föll på Joakims bror med sambo. Vi har träffat dem med jämna mellanrum nu under sju månader för att William skulle känna sig trygg. Några veckor innan den stora dagen valde jag att bjuda med Sanne. Jag ville ha någon som var där för min skull och hon gjorde dagen till det lilla extra. 

Jag och Linn blev hämtade av henne runt 8:30 på morgonen. Vi fick finfrukost. 


Hon sminkade mig och Hanna fixade mitt hår. Jag brukar inte dricka men denna dagen drack jag lite bubbel och jag kan säga att det behövdes. Dels pga av min nervositet men också pga vädret. När klockan började närma sig 12:30 var det dags för mig att få på mig klänningen. 
När jag letade klänning var det inte en sån här jag var ute efter men jag är så glad att det blev den. Jag älskar den och sörjer lite att jag inte kommer använda den mer. 
När klänningen var på körde vi iväg. Vi fick vända eftersom vi glömde buketten. Lite sena blev vi men det måste man väl räkna med. Det blåste, galet mycket. Jag ville inte ha någon jacka på mig och då hjälpte alkoholen, den höll mig lite varm. Det har jag fattat först efteråt. Jag förstod inte varför alla andra frös när jag, som hade minst på mig, inte gjorde det. Vår vigsel utfördes av en vigselförrättare och hon gjorde det så bra. Gifter man sig på internationella kvinnodagen bör man ha en kvinnlig vigselförrättare. Tycker vi! 

Vigseln gick snabbt och därefter försökte vi få lite bilder på barnen. Det gick inte alls, eller vi får bilderna av fotografen om en månad men jag har inga förväntningar. Vi fotograferades hela familjen, med en tjurig William och två lite äldre barn som höll på att frysa ihjäl. Sen fick de hoppa in i bilen och så blev jag och Joakim fotograferade. 

Denna är vår favorit än så länge. Kolla vågorna som slår mot stenarna.

Precis som vi önskade. Det ska bli så kul att få se vad fotografen fick fram. 

Efter allt detta åkte vi till Tunneberga där vi åt lunch. 



Alla förutom jag åt grillspett med potatisgratäng. Jag fick en vegetarisk gryta. Vi fick sitta i ett rum själva. De hade fixat så fint och var otroligt snälla. Vi hade bett dem göra en tårta också, prinsess såklart. 
Den var så god. Helt klart den godaste jag någonsin ätit. 
Till det drack jag och min man te, alltså min man 😍 De andra drack kaffe och barnen pommac. 
Passande tesort. 

När klockan började närma sig fyra packade vi ihop oss och åkte hem. Sanne lämnade av mig, Linn och Hanna. Vi fick ta det lugnt en liten stund sen bytte jag och Joakim om och halv sex lämnade vi barnen och hemmet och körde mot Grand hotell. Vi åt middag och njöt av utsikten. 

Helt magiskt. 
Maten var god och jag utmanade mig själv med färsk tonfisk. 

Joakim åt oxfilé till förrätt. Av någon anledning får jag inte fram bilderna på hans mat.
Till huvudrätt åt jag torsk.

Joakim åt kalvfile. 
Efterrätt, choklad med hallonglass/sorbet. 
Och Joakim åt vaniljglass med hallon och blåbär. Det var så mysigt och jag längtar redan till nästa gång vi kan få lite tid för oss själva. 

Halv nio körde vi hem. Alla barnen var vakna. Hanna och Rikard tackade för sig och vi försökte få alla barn i säng. Det tog lite tid. Dessutom hade William en sämre natt än han haft på länge så vi var ganska trötta hela lördagen. 

Det låter så löjligt men jag är världens lyckligaste. Jag/vi fick en fantastisk dag och det finns inget vi hade velat ändra. Eller jo, en sak. Det kommer i ett separat inlägg under veckan. 



#1 - Linda

Vilken underbar dag ni haft! Och stort GRATTIS!